Log In

 

 

 

REGRAS DE USO

 

1. O REDCap pode ser utilizado por todo e qualquer projeto de pesquisa aprovado pelo HCPA (após a emissão da carta de aprovação) e que esteja em situação regular no AGHUse Pesquisa. 

2. A solicitação de cadastramento de um novo banco de dados deve ser efetuada mediante o preenchimento do formulário CRIAÇÃO DE BANCO DE DADOS - REDCAP disponível no site do HCPA > Pesquisa > Área do Pesquisador > Serviços > Diretoria de pesquisa > REDCap ou pelo link: Criação de Banco de Dados REDCap. Esta solicitação deverá ser enviada pelo PESQUISADOR RESPONSÁVEL.

3. O PESQUISADOR RESPONSÁVEL tem a autonomia da gestão do seu banco de dados, podendo gerir os perfis de acesso e as datas de vigência dos usuários incluídos no projeto. Salientamos que as informações referentes ao "Main project settings" não devem ser modificadas sob nenhuma hipótese, pois este é o registro de controle institucional quanto às informações dos projetos cadastrados.

4. É permitido o cadastro de usuários a partir dos seguintes formatos: usuários interno ao HCPA (login) ou usuários externos (email). Os cadastros dos usuários deve ser encaminhado a partir do formulário CADASTRO DE USUÁRIOS disponível no site do  HCPA > Pesquisa > Área do Pesquisador > Serviços > Diretoria de pesquisa > REDCapLink: Cadastro de usuários.

5. Orientações quanto ao preenchimento da planilha eletrônica para o cadastramento dos usuários no REDCAP.

a. O cadastramento de usuários internos ao HCPA deve respeitar o preenchimento detalhado a seguir:
i. username: login HCPA
ii. Os demais campos (First name, Last name, Email address, Institution
ID, Sponsor username, Expiration, Comments) não necessitam o
preenchimento.

b. O cadastramento de usuários externos ao HCPA deve respeitar o preenchimento detalhado a seguir:
i. username: email externo
ii. first name: primeiro nome
iii. last name: sobrenome
iv. email address: endereço de email
v. Os demais campos (Institution ID, Sponsor username, Expiration,
Comments) não necessitam o preenchimento.

6. A Unidade de Gestão em Pesquisa ao identificar que o projeto relacionado ao respectivo banco de dados no REDCAP apresente status diferente de "APROVADO" encaminhará um email notificando ao pesquisador da necessidade de regularização do projeto junto ao sistema AGHUse - Pesquisa.

 

IMPORTANTE: Não colete dados reais em projeto em "Development". Assim que o projeto esteja suficientemente testado, passe o banco para o modo "Production" para iniciar a coleta.

Veja o infográfico: Por que mudar o projeto para PRODUÇÃO?

 

Área do Pesquisador

Para mais informações, acesse a página da Pesquisa clicando aqui.

 

  Solicitações 

Para o encaminhamento de solicitações clique no link abaixo ou copie a URL diretamente no seu navegador de Internet:

 

https://redcap.link/servicoredcaphcpa

https://redcap.hcpa.ufrgs.br/redcap/surveys/?s=TJKTAPJNPKWDXHJR

 

Solicitações que podem ser encaminhadas:

Criação de banco de dados REDCap

Cadastro de usuários

Encerramento de usuários

Solicitação de consultoria

Outras Demandas (reportar problema, fazer elogio ou sugestões, etc.)

 

  Dúvidas e sugestões podem ser encaminhadas para o e-mail redcap@hcpa.edu.br

  Fone: 51 3359 6249 - UBAD - Unidade de Bioestatística e Análise de Dados

 

   DASHBOARD REDCAP:

https://redcap.link/redcaphcpadashboard

 
Citações - REDCap
 
 
  TUTORIAIS:
 
 
 
 

Please log in with your user name and password. If you are having trouble logging in, please contact redcap@hcpa.edu.br.


Username:
Password:


Welcome to REDCap!

REDCap is a secure web platform for building and managing online databases and surveys. REDCap's streamlined process for rapidly creating and designing projects offers a vast array of tools that can be tailored to virtually any data collection strategy.

REDCap provides automated export procedures for seamless data downloads to Excel and common statistical packages (SPSS, SAS, Stata, R), as well as a built-in project calendar, a scheduling module, ad hoc reporting tools, and advanced features, such as branching logic, file uploading, and calculated fields.

Learn more about REDCap by watching a brief summary video (4 min). If you would like to view other quick video tutorials of REDCap in action and an overview of its features, please see the Training Resources page.

NOTICE: If you are collecting data for the purposes of human subjects research, review and approval of the project is required by your Institutional Review Board.

If you require assistance or have any questions about REDCap, please contact redcap@hcpa.edu.br.

REDCap Features

Build online surveys and databases quickly and securely in your browser - Create and design your project using a secure login from any device. No extra software required. Access from anywhere, at any time.

Fast and flexible - Go from project creation to starting data collection in less than one day. Customizations and changes are possible any time, even after data collection has begun.

Advanced instrument design features - Auto-validation, calculated fields, file uploading, branching/skip logic, and survey stop actions.

Diverse and flexible survey distribution options - Use a list of email addresses or phone numbers for your survey respondents and automatically contact them with personalized messages, and track who has responded. Or create a simple link for an anonymous survey for mass email mailings, to post on a website, or print on a flyer.

Data quality - Use field validation, branching/skip logic, and Missing Data Codes to improve and protect data quality during data entry. Open data queries to automatically identify and resolve discrepancies and other issues real-time.

Custom reporting - Create custom searches for generating reports to view aggregate data. Identify trends with built-in basic statistics and charts.

Export data to common analysis packages - Export your data as a PDF or as CSV data for easy analysis in SAS, Stata, R, SPSS, or Microsoft Excel.

Secure file storage and sharing - Upload and share any type of file with anyone in the world through the File Repository feature or Send-It tool. Also works with exports and other built-in file uploading features.

Data-based triggers and alerts - Send real-time alerts and notifications to your team or other stakeholders via email, text, or phone based on certain data being entered or specific questions having a particular answer.

Connect to other resources - Use built-in features (API) to move data to/from your project. Build your own custom software development features to connect your project to other systems.